قالیباف: امروز حل مشکلات اقتصادی کمتر از مجاهدت در میدان جنگ نیست
دکتر محمد باقر قالیباف
مرد عمل و اندیشه

شهردار تهران با بیان این که امروز حل مشکلات اقتصادی در کشور کمتر از مجاهدت در میدان جنگ نیست ، گفت : به خود و همه مدیران می گویم که درست است که جنگ تمام شده اما دفاع هنوز هست و اگر دیروز در میادین نبرد می جنگیدیم و زندگی می کردیم ، امروز هم باید در این سنگر با خوب کار کردن و کار خوب کردن و وحدت و همدلی و تلاش شبانه روزی بر مشکلات فائق آییم.

دکتر محمد باقر قالیباف در شانزدهمین یادواره شهدای شهرک های گلدسته و فیروز بهرام ، ضمن تبریک فرارسیدن عید غدیر گفت : از همه کسانی که تلاش کردند تا ذکر و نام و یاد شهدا زنده بماند تشکر می کنم ، شاید امروز جریان و یا افرادی باشند که بخواهند فرهنگ جهاد و شهادت را از این سرزمین دور کنند ، اما چنین مراسمی هایی موجب توجه بیشتر به فرهنگ جهاد و شهادت می شود.

وی افزود : اگر مسلمین در روز عید غدیر به تمام معنا به فرهنگ غدیر پی می بردند و بر آن وصیت ها و دستورات نبی اکرم (ص) توجه می کردند و به آن پایدار بودند ، هرگز حادثه و واقعه عظیم عاشورا رخ نمی داد .

قالیباف خاطر نشان کرد : عاشورا زمانی اتفاق افتاد که مردم از گرداگرد ولایت و از حمایت ولایت دست برداشتند و هر کسی به بهانه ای از آن دور شد .

شهردار تهران با بیان این که بعثت و نبوت زمانی که اتفاق افتاد ، به دنبال آن دیانت و اخلاق به جامعه بشری توسط پیامبر از طرف خداوند عرضه شد ، افزود : تجلی تدوام نبوت در راه امامت و ولایت در روز غدیر بود و بی توجهی به ولایت وامامت و دوری از دیانت و اخلاق بود که موجب شد در سرزمینی که یک روز امیر مومنان آن جا حکومت می کرد ، آنچنان فرزندش را مظلومانه به شهادت برسانند .

وی با تاکید بر آن که شهدای ما موجب شدند تا واقعه عاشورا و کربلا بعد از هزار و چند صد سال زنده بماند و باید قدردان آنان باشیم ، گفت : آنان ثابت کردند که نسبت به اطاعت از ولایت و در مسیر دین حرکت کردن را تا پای جان می دانند و همچنین باید قدردان خانواده هایی بود که چنین فرزندانی را با رزق حلال و مشقت تربیت کردند تا در رکاب امام فقیدمان بایستند و همچون جوانان صدر اسلام و اصحاب امام حسین(ع) شجاعانه از نظام و حکومت اسلامی و تفسیر درست از غدیر برای حفظ حکومت تا پای جان بایستند .

قالیباف با اشاره به ایثارگری ها و جانفشانی رزمندگانی که با وجود آسیب دیدگی در جنگ و با وجود آن که دیگر تکلیفی برای جنگیدن نداشتند ، باز هم به میدان برمی گشتند و در نهایت به شهادت می رسیدند ، اظهار کرد : امروز همه ما به ویژه جوانان که دوران ستم شاهی و همچنین دوران ایثارگری شهدا را ندیدند باید بدانیم که در نظام اسلامی زندگی می کنیم و حیات مادی و معنوی ما مدیون آن است و مدیون ولایت و امام عزیزی که ما را از ظلمات به سمت نور هدایت کرد و وظیفه داریم که در این مسیر و بر پایه این باورها حرکت کنیم .

وی افزود : انقلاب ما ریشه در سنت نبوی (ص) ، سیره علوی (ع) و در نهضت امام حسین(ع) دارد واین ملت ملتی است که بر فقه جعفری اصرار دارد و در زندگی و سبک زندگی خود آن را ملاک عمل می داند و هر شب جمعه منتظران واقعی زنده هستند که در این مسیر گام برمی دارند و مهدویت اساس کار آنان است و متعهد به اهل بیت (ع) هستند در مسیر آنان و شهدا گام بر می دارند .

شهردار تهران ، گفت : امام می فرمود جوانان ما از جوانان صدر اسلام بهتر بودند ، چراکه ایثارگری شهدا و مقاومت این ملت در برابر سختی ها را دیده بودند که زرق و برق دنیا و حرف های دشمنان انقلاب آنان را از مسیر اصلی منحرف نکرد و تا به امروز هم دیده ایم که هر جا در این مسیر حرکت کردیم نصرت الهی با ما بود و هر جا کوتاهی کردیم و از این مسیر منحرف شدیم دشمنان بر ما چیره شدند .

وی تصریح کرد : همه به ویژه ما مسئولان باید در اوج دیانت ، ولایت و عقلانیت حرکت کنیم و وظیفه داریم این مسئولیت و مالی را که در اختیارمان به برکت خون شهدا به امانت سپرده شده حفظ کنیم و به جوانان امروز و به دنیا نشان دهیم که با کار و تلاش ، محبت و گذشت و همکاری ا زهمه پیچ و خم ها و مشکلات می گذریم تا جوانان نیز احساس کنند که ما مدیران می توانیم با کارمان ازاسلام دفاع کنیم .

قالیباف خاطر نشان کرد : من به خود وهمه مدیران می گویم که درست است که جنگ تمام شده اما دفاع هنوز هست و اگر دیروز در میادین مین و آن شرایط می جنگیدیم و زندگی می کردیم ، امروز هم باید در این سنگر با خوب کار کردن و کار خوب کردن و وحدت و همدلی و تلاش شبانه روزی دفاع کنیم .

وی با تاکید بر این که حل مشکلات اقتصادی امروز در کشور کمتر از مجاهدت در میدان جنگ نیست ، گفت : آن روز دشمن با تهدیدات نظامی انقلاب را با مشکل روبرو می کرد و امروز با تهدیدهای اقتصادی و مشکلات دیگر و ما باید با کار و تلاش و درست کارکردن و دوری از اسراف از مشکلات جلوگیری کنیم .

شهردار تهران در ادامه خاطر نشان کرد : بی شک امروز خانواده شهدا و همه ملت ما و هر که عزت اسلام و مسلمانان را می خواهد باید درست کار کند و با دیانت و همراهی ولایت و در اوج عقلانیت و و محبت و گذشت در مقابل مشکلات بایستیم وخداوند هم وعده داده هرکه در مسیر سنت الهی حرکت کند پیروزی اش قطعی است .


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








ارسال توسط حسین کشتگر قاسمی
آخرین مطالب